lördag 3 augusti 2013

Det enkla sommarlivet

(eget kollage med bilder från pinterest.com)


Igår var vi på stranden igen. Såklart. Man vet ju aldrig om det är sista stranddagen för sommaren och den vill man ju inte missa. Vet inte hur många gånger jag sagt "sommarens varmaste dag" men igår var det nog sommarens varmaste dag. Jiiiisses så varmt. 

Att det var mycket folk på stranden en varm dag är ju givet. Jag brukar ju reflektera över att folks underliga flockbeteende och att man lägger sig så tätt på stranden, även om det finns gott om plats. Igår låg folk tätt. Men det var för att det fanns inte många lediga platser att bre ut sig på. Man fick ligga tätt. Och i vattnet var det också ganska mycket folk. Till och med jag! 

Men. Igår reflekterade jag över nåt annat. Eller förundrades över. På vägen till stranden går vi förbi en campingplats. Har förstått att det finns många så kallade långliggare på den campingen. De kommer dit tidigt på säsongen och åker hem sent. Och de tar med kylskåp, mikrovågsugnar och byråar som de ställer i sitt förtält. Jo, det är sant! Jag har sett det. Men det jag såg igår toppade nog allt. En campare gick och klippte gräset runt sin husvagn med en bensingräsklippare! Alltså, jag förstår inte. Är inte vitsen med campingliv att man ska leva enkelt? Vem sjutton bryr sig om gräset runt husvagn och tält är högt? Eller han kanske fick rabatt på campingavgiften om han klippte gräsmattan...? 

Ja jisses.

Apropå värmen så hade det varnats för tropisk natt igår. Nog var det varmt alltid. 




Igår kväll i vår trädgård.


Inga kommentarer: