söndag 25 november 2012

Novembersöndag

Sista helgen i november och jag hade planerat fixa årets julfoton. Men en drös fotbollsmatcher för sonen kom emellan. Och världens gråaste tristaste väder. Fullständigt hopplöst fotoljus. Så det gjorde ingenting att det kom en massa fotboll emellan.

Dottern och jag har roat oss med att hälsa på en tystlåten karl utklädd till tomte, äta korv med bröd, nästan rida på en ponny som hette Markus, äta chokladboll/mjuk pepparkaka och dricka päronmer, bli ansiktsmålad (dottern, inte jag), titta på en gammal tant som flätade korgar och släpa hem en goodiebag, tre hyacintkrukor och världens största julgransfot. Sämre kan man ha det. En gråtrist och regnig novembersöndag.

Bilder kan jag inte visa förrän jag lyckats klura ut hur jag ska få till större bildminne på bloggen. Här finns några bilder så länge.


1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad mysigt ni har haft det trots det trista vädret. Så gulliga hästar! Kram